10.11.23

Ben Onu Yüreğimle Atam Saygısıyla Sevdim...

 


Ben O'nu çocukken

Çocuk aklımla sevdim

O'nu öyle sevdim ki,

Atatürk en büyük Türk

Dediler bana

Başöğretmenim,

Gönlüme yazılısın,

Atamsın dedim de sevdim.

Kimselere demeden,

Yalnız kendimce.

Kadife sıcaklığında,

Çocukça sevgiyle

Atam saygısıyla sevdim

O'nu öyle sevdim ki,

İşledim yüreğime,

Kanefçe, dantel gibi.

Ağrılarım, sızılarım,

Hüzünlerim, Neşelerim 

Vatanım toprağım

Dedim de sevdim.

O'nu öyle sevdim ki,

Gökteki bulutlarda,

Hayalini aradım.

Maviyi kucakladım

Ben O'nu aklımla değil

Var oluş fıtratımla,

Ben onu yüreğimle 

Atam saygısıyla Sevdim...

Fecriye Önay Eğlenen

2 yorum:

  1. Merhabalar.
    Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü aramızdan ayrılışının 85. yıl dönümünde rahmetle, sevgiyle, minnetle ve özlemle anıyoruz. Ruhu şad olsun.
    Asırlar geçse minnetimiz geçmez, Atatürk aşkı öyle kolay bitmez!
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Çocuk diliyle, çocuk gözü ve yüreğiyle yazılan her şiir, okuyanda farklı duygular uyandırıyor , sade, duru ve yalın geliyor.
    Başöğretmen Atatürk'ü ölümünün 85. yılında rahmet, saygı ve minnetle anıyoruz.

    "İşledim yüreğime, / Kanefçe, dantel gibi. " dizelerindeki kanefçe sözcüğü acaba " kanaviçe " denecekken yanlışlıkla mı öyle çıkmış?

    YanıtlaSil