21.1.24

İnsan

 


                                         “İNSAN”

Bilgisayardayım yine. İki gündür “depo” bölümünde terliyorum. Bir klasöre giriyor bir klasörden çıkıyorum. Baş döndürücü bir hızla dosyaları açıp kapatıyorum. Envanter sayımı gibi bir şey işte.

Bir ara, oğlum Ahmet, “Şimdi ne yapıyorsunuz?” diye sordu.

“Şimdi ne yapıyorsun?” sorusundan anlaşıldığı üzere önceden ne yaptığımı biliyordu. İki gün önce, üzerinde çalışmakta olduğum bir kitabımı daha bitirdiğimi söylemiştim kendisine. Onum için sorma gereğini duydu; çünkü kendisine İnşirâh Suresi- 5-8. Ayetlerini sık sık hatırlatırdım:

﴾5﴿ Demek ki zorlukla beraber bir kolaylık vardır.

﴾6﴿ Evet, doğrusu her güçlüğün yanında bir kolaylık var.

﴾7﴿ O halde önemli bir işi bitirince hemen diğerine koyul.

﴾8﴿ Ve yalnız rabbine yönel.

[Meal (Kur'an Yolu) -  İnşirâh Suresi - 5-8. Ayet]

Şimdi hangi kitaba başladığımı merak etmiş olacak ki sordu. Ben de, “Sonradan okurum, diye dosyaladığım yazılara göz gezdiriyorum. Ona göre bir karar vereceğim.” dedim.

Aslında daha önceleri, yegâne modelimiz sevgili peygamberimiz Hz. Muhammed’le (sav) ilgili bir eserle veda edeceğimi söylemiştim. Bir ara oğlum Fuat, kısa kısa nasihatler yazmamı istemişti. Onu da düşünüyordum, doğrusu. Ancak değil mi ki veda geçiyor aklımdan erteledim bu çalışmaları. İnsanoğlu işte. 81 yaşında olmama rağmen biraz daha yaşamak istiyorum. Tabii hayırlısıyla. İşte onun için başka bir şey yazmalıyım, dedim kendi kendime. İki gündür arayışım bundan. Arayışım tamamlanacak gibi. Envanterde en çok insan ve ahlakla ilgili konular çıktı. Onun için birkaç gün içinde “insan” ile ilgili tezgâhımı kurabilirim inşallah.

Evdeki Pazar çarşıya uyarsa doğum tarihim 28 Eylül 2024’te nur gibi bir İNSAN doğacaktır inşallah. Tesadüfün de böylesi... Tam da dokuz ay 10 gün ediyor. Sağlıklı ve kusursuz olsun da ne olduğu fark etmez.

Peki, bunu anlatma gereğini niçin duydum? Asıl burası önemli.

Ben, amaçsız olarak bilgisayarda dolaşmaktan sıkılırım. Sıkılmayacak gibi değil. İnternet ortamında boğulur insan. Onun için bir konu seçeceksin ve o konu üzerinde odaklanacaksın. Bu arada başka konulara da göz atabilirsin.

Daha önceleri de yazmışımdır. Klavye başında yarım saatten fazla duramıyorum; çünkü ayaklarım şişiyor. Ayaklarım şişince yatıyorum. Epeyce sonra kalkıyorum. Yatıyorum kalkıyorum...

Peygamber Efendimiz (sav) buyuruyor:

Allah katında amellerin en makbulü az da olsa devam üzere yapılanıdır.” (Hadis için bk. Buhârî, İman 32; Müslim, Müsafirîn 215-218, Münafıkın, 78)

Ben de, bir günde birkaç yarım saat çalışarak inşallah bir İNSAN inşa etmeye çalışacağım.

Bu konuda hepinizin dualarına da muhtaç olduğumuzu peşinen bildireyim.

Allah (cc) hepimizin yar ve yardımcısı olsun.

Sabahattin Gencal,

Çekmeköy – İstanbul, 21. 01. 2024 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder