24.2.24

İnsan İnsanın Kenesi (6)



 İnsan İnsanın Kenesi

                         Kimdir Kimin Efendisi !..

                                             Kazım Memiç

Tut ki

       Tut ki insanız biz

             Dünden güne yetkiniz biz

                     Düşünürsem var olurum

                           Çalışırsam yar olurum

 

Sözün özün olmalıdır

      Halka yüzün olmalıdır

            Güvenli yarınlarına

                 Yalan - yanlış devlet işi

                       Yük olur halkın başına

Zehir katmaktır aşına

 

Devletin yükü ağır

       Altına baş koyamazsan

             Gökten düşer oyar seni

Halkın hafızası  muhkem

Çalkalar da boyar seni


Aldatılanlara aldanmak var ya

      Bir değil

          İki değil

               Son değil

İnsan insanın efesi olmalıdır

Demokrasi olamaz angarya

 

Aldanmak  aymaz işidir

       Aldandım denir mi halka

            Bir değil

                  İki değil

                         Beş değil

Attığın hepyek gelir düşeş değil

Söylemlerin oluyorsa fasarya

Aldandım denir mi halka

 

Bildiğinle akil ol

     Bilmiyorsan sakin ol

            Yollar taşlı çakıllı

                    Vardır senden akıllı

 

Ah Eğitim, vah eğitim

       Nerde kaldı milliyetim

               Eğitim kaldı bir yetim

 

“Eğitim doğruları öğretmek değil,

             aklı eğitmektir “ derse  Einstein

 

Akıl sonsuz servettir kullanana

Eğitim ışıklı yoldur anlayana

 

 

Demokrasi sandığa gitmek değil

      Mühürü basmak değildir, anla

            Levent sensin - kaptan sensin

                    Yetki verensin onlara

                             Yanlışta hesap sorsana

 

Demokrasi kul olmak değil

        Aklı özgür kılmaktır

               Eşitler arasında yaşamaktır

 

Hak için Halka gönül vermektir

         Birlikte yürümektir

                Coşkuyla aydınlığa

 

Demokrasi güvenli yaşamak yaşatmaktır

       Bin bir korumayla değil

              Halkın omuzuna elini koymaktır

                      Bayram coşkusuyla yürürken

Gözlerini kapatıp halkına teslim olabilmektir

                         ATATÜRK GİBİ

 

Halktan olan halkla kalır

       Sevgi dokur -  saygı alır

             Halkın özü O’nda kalır

                    Her yürekte - can dilekte

 (...)

Kazım Memiç (Eğitimci, şair ve yazar), 20 Şubat 2024

DEVAMI 8 saat sonra...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder