21.2.24

Söz Sihirlidir

 



SÖZ SİHİRLİDİR

(Sabahattin Gencal)

Birkaç yıl önce, dede olmuş bir öğrencim; benim bir yazıma yazdığı bir yorumda, "her zaman ders? Her zaman ciddiyet? Olmaz ki...” mealinde bir yorum yazmıştı. Ona hak vermemek mümkün mü? İnsan zaman zaman değişikliklere açık olmalı. Farklı olmalı.

Oyunda, eğlencede, çalışmada, yazmada vb. tekdüzelik yorar adamı.

Ben, zaten yorgunum. Daha fazla yorulmayayım diye internet âleminde filozoflar caddesinde kısa süreli bir gezinti yaptım. Bu arada Yedi Bilgelerden birer söz doldurdum ceplerime.

Bu sözleri paylaşırken, kendi kendime bir söz de benden olsun, dedim. Seçtiğim sözlerin yorgunluğumu hafiflettiğini hissedince SÖZ SİHİRLİDİR dedim. İyi demiş miyim?

Okuyucularımızın her biri de BİR SÖZ DE BENDEN derse işte o zaman gerçekten söz sihirliymiş deriz.

Demek kolay; ama?

Amasız, fakatsız, ancaksız lakinsiz sözler duymak dileğiyle...

Sabahattin GENCAL, Çekmeköy – İstanbul, 21. 02. 2024  


YEDİ BİLGEDEN SÖZLER

 

HİÇBİR ZAMAN ÖLÇÜYÜ KAÇIRMAMALISIN.

(Euagoras'ın oglu Lindoslu Kleobulos)

*

GÖRÜNMEYENİ GÖRÜNENDEN ÇIKAR.

(Exakesdides'in oglu Atinalı Solon)

*

KENDİNİ BİL.

(Damagetos'un oglu Spartalı Khilon)

*

HERKESE GÜVENME.

(Hekamyes'in oglu Miletoslu Thales)

*

UYGUN ZAMANI KOLLA.

(Hyrrhas'ın oglu Lesboslu Pittakos)

*

İŞE YAVAŞ GİRİŞ, BAŞLADIGINA DA SIKI SARIL.

(Teutamides'in oglu Prieneli Bias)

*

İSTEKLER GEÇİCİDİR, ERDEMLERSE KALICI.

(Kypselos'un oglu Korinthoslu Periandros)

*

Kaynak: https://dusundurensozler.blogspot.com/2008/05/yedi-bilgeden-szler.html

*


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder